Monday, June 30, 1997

Sendiri dalam Kelana

Kelana aku di dunia fana
Menyibak rahasia alam semesta
Kutelusuri segala hutan rimba
Mencari jati diri tiada kujumpa
      Terasakan badan telah letih
      Langkah-langkahku tertatih
      Hati ini mulai merintih
      Duri rimba menusuk kaki perih
Tiba kini ku di persimpangan
Ada tanya tiada jawaban
Kemanakah kuharus melangkah
Bila tiada petunjuk arah
      Kuingin langkah ke kanan
      Namun terdapat keraguan
      Kutengok arah belakang
      Namun tiada satupun orang
Kusadari kini aku sendiri
Bertanyaku pada hati nurani
Siapakah harus kuikuti
Bila aku berjalan sendiri
      Hingga kini aku pasti
      Yakinkan diri turuti kata hati
      Aku berjalan lurus ke depan
      Tiada keraguan dalam perasaan


Magetan, Sade

No comments:

Post a Comment